Skogsdagarna i september

I september äger Skogsdagarna rum, och Naturskyddsföreningen Östergötland bjuder då in till flera arrangemang. Den 17 september håller vi skogsexkursion på Bankeböte gård, Valdemarsvik, och markvärdarna Katharina och Kenneth visar såväl hyggesfritt skogsbruk som återvätning genom pluggning av skogsdike. Skogsstyrelsen deltar genom skogskonsulenterna  Erik och Kerstin. Naturskyddsföreningen bjuder på förmiddags- och eftermiddagsfika. Mer info kommer!

Den 21 september bjuder vi in till dels skogsexkursion utanför Linköping, dels föreläsning på Stadsbiblioteket i Linköping, med Martin Jentzen, som berättar om hyggesfritt och naturnära skogsbruk. Tider och mer information kommer.

Alla är välkomna till bägge event, såväl markägare, skogsägareföreningar, organisationer som privatpersoner.