Naturskyddsföreningen och Fältbiologerna medverkade vid Musikhjälpen

Vid Musikhjälpens sista dag medverkade vi från Naturskyddsföreningen och Fältbiologerna både utanför och inne i Musikhjälpens ”Bur”. Musikhjälpens tema för årets insamling var ”Ingen ska behöva fly undan klimatet”, så därför var klimatvandring med flera aktiviteter en viktig del kring årets Musikhjälp.

2015-12-20 018r

Mitt i julruschen kom ett tiotal fältbiologer, som varit i Paris vid det stora klimatmötet, vandrande från Stockholm till Linköping. Sara Vikström-Olsson, Karolina Lundahl och Jesper Wallgård fick komma in i Musikhjälpens studio och tala för omställning till mer klimatsmart livsstil. Telefoner, Facebook och mail gick varma så att vi blev ett gäng som stöttade dem med applåder och tillrop.

Vår Rebecka Le Moine sitter och jobbar inne i hörnet i Musikburen

Samtidigt som andra kändisar fick komma in i buren bara några få minuter, satt vår Rebecka Le Moine inne i ”buren” hela tiden från kl 12 till 18, men då som volontär, som tog emot gåvor från allmänheten till Musikhjälpen. Även Rebecka var hemkommen från Paris och det stora klimatmötet.