Länsstämma i Valdermarsvik 25 april 2015

Årets länsstämma är förlagd till Östergötlands vackra kuststad Valdemarsvik. Vi samlas kl. 10.30 vid Funkishuset i centrala Valdemarsvik, där Carl Malmsten gjorde möbler. Vi inleder dagen med fika och därefter en kortare utflykt i centrala Valdemarsvik. Ett mer detaljerat program kommer inom kort.

Valdemarsvik, Bokö

Skärgårdsbilden visar Bokö naturreservat, en av Valdemarsviks många vackra naturreservat. Bilden visar Bokö fiskeläge, som förr var det största fiskeläget i detta område av Ösregötlands skärgård. Bokö naturreservat ligger norr om Valdemarsvikens mynning och här sköts strandängarna med slåtter och här betar Ringmålakor och Roslagsfår.

Inbjudna är medlemmar i Naturskyddsföreningen.

Plats: Gamla möbelfabriken Carl Malmsten (mitt i samhället)

Programpunkter:

• Fika o samling
  • Guidad vandring i Valdemarsvik.
  • Lunch
  • Länsstämma, se separat dagordning