Länsstämman hålls i Finspång den 27 april. Tema Skog.

Länsförbundet I Östergötland och Finspångskretsen arrangerar tillsammans länsstämman söndag den 27 april.

Program:

09.30 samling vid Viberga golfklubb (Natrucentrum, även kallat röda ladan) med fika.

10.00 samåker vi I bilar till Lövfallets naturreservat (cirka 5 km öster om Finspång) där Johan Bergstedt, skogsekologisk forskare vid Linköpings universitet och erfaren skogstaxerare, guidar oss om skogens ekologi och hur man undersöker skogens tillstånd och för.ändringar. Östergötlands skogsgrupp, som nyligen firat sitt ettårsjubileum presenteras också. Om vädret blir alltför dåligt sker skogsinformationen inomhus.

12.30 Lunch I golfkklubbens restaurang.

14.00-15.00 länsstämma I Naturcentrum/röda ladan.

15.00 avslutning med fika.

Föranmälan för planering av måltider görs till goran.toss@gmail.com senast den 22 april, gärna tidigare så att du  hinner få stämmohandlingarna före stämman! Ange namn, krets och eventuellt behov av specialkost! Länsförbundet ersätter resekostnader för utsedda ombud.

Välkommen!  Bo Tufvesson, ordf Naturskyddsföreningen Finspång  och Göran Toss, ordf. Naturskyddsföreningen Östergötland 0768-306064.

Vårkänning